Redactieprofs | Portfolio Tags eindredactie
82
archive,tax-portfolio_tag,term-eindredactie,term-82,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive

In opdracht van Lente Media begeleidde Helene de hoofdredacteur Katja Schuurman tijdens een serie interviews over (leven na) de dood. Daarnaast verzorgde Helene samen met Theanne Boer de totale eindredactie. Vormgeving was in handen van KesselsKramer. De glossy was rond Allerzielen 2016 verkrijgbaar in kiosken en supermarkten.

Voor het Nationaal Militair Museum maakten we glossy Kaliber. (oplage 70.000) in het kader van de tentoonstelling 100 jaar tanks. Bladformule, tekst- en fotoredactie verzorgde Helene samen met Lente Media. Redactieprofs schreven een groot deel van de artikelen. Eindredactie was in handen van Eveline en Sasja. Met bijdrage van o.a. Pierre Bokma, Maxime Hartman, Gerdi Verbeet en Tim Coronel. De glossy was verkrijgbaar in het museum en via Aldi-press verkrijgbaar in de kiosk en supermarkt.

SailWise organiseert uitdagende watersportvakanties voor mensen met een beperking. De organisatie vroeg de Wetenschapswinkel van Wageningen University & Research te onderzoeken of deze vakanties ook echt meerwaarde hebben voor de deelnemers. Vergroten ze de zelfredzaamheid, het zelfvertrouwen en de stressbestendigheid? En draagt watersport bij SailWise eraan bij dat mensen hun eigen lichaam accepteren?

 

De vraag van SailWise leidde tot verschillende onderzoeken van bachelor- en masterstudenten. Hun bevindingen zijn gebundeld in een toegankelijk boekje. Jeroen interviewde de onderzoekers en schreef de teksten.

  • Sasja verzorgt 4x per jaar de redactie van TAPBLAD, het medewerkersmagazine voor Royal Swinkels Family Brewers. Ze
  • coördineert de redactie (waar ook Helene deel van uitmaakt)
  • interviewt
  • bewaakt de redactieformule
  • zorgt dat het blad leesbaar is voor alle lezers (onder wie de familie Swinkels)
  • omzeilt jargon en ingewikkeld taalgebruik
  • verzorgt de eindredactie en correctie.

Tijdelijk een webredacteur, eindredacteur, hoofdredacteur of andere (redactionele) versterking nodig op de communicatie-afdeling? Met een ervaren Redactieprof haalt u altijd uw deadlines. Zo werkte Redactieprof Marleen diverse malen gedurende een half jaar of langer als webredacteur ad interim, maar ook als eindredacteur en adviseur interne communicatie in het AMC op de afdeling Communicatie. In 2017 versterkte ze er het team Interne Communicatie en de webredactie.

 

Online voorbeelden van Marleens werk voor het AMC:

Opereren op noedels

Interprofessionele educatie

Achter de schermen bij receptioniste Selma

Rust en overzicht op de nieuwe Spoedeisende hulp

Jubileumuitgave? Kies voor een magazine: dé manier om recht te doen aan alle medewerkers, doelgroepen, activiteiten en de rijke bedrijfsgeschiedenis. Marleen bedacht het redactionele concept en verzorgde met hulp van Redactieprof Jos de redactie van het glossy magazine 100 jaar GP Groot.

 

In een eeuw groeide het Noord-Hollandse bedrijf uit van een familiebedrijf met zeven zonen tot een eigentijdse bedrijvenfamilie met drie divisies en 750 medewerkers. De geschiedenis werd opgetekend in een magazine vol verhalen, historisch en actueel beeldmateriaal.

 

Medewerkers en gepensioneerden aan het woord laten over toen en nu. Zoveel mogelijk moois putten uit de rijke collectie historische foto’s. Een tijdsbeeld schetsen en laten zien met welke waarden het familiebedrijf na 100 jaar hard werken naar de toekomst kijkt. En: vertellen hoe die toekomst er steeds schoner en duurzamer uit kan zien. Al deze doelen komen tot hun recht in het 160 pagina’s tellend magazine. In deze jubileumuitgave is aan elke doelgroep gedacht.