Tweets

Redactieprofs
tel.: 033 - 455 13 10
e-mail: info@redactieprofs.nl

Portfolio

Factsheet – Nieuwe methodiek Exodus

Opdrachtgever: Exodus Nederland

Wie je ook bent, wat je ook doet, uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: meedoen in de samenleving. Voor de ex-gedetineerden van nazorgorganisatie Exodus is dat bepaald niet vanzelfsprekend. Redactieprof Marleen schreef er een factsheet over voor ketenpartners en andere stakeholders.

> Lees meer

Interne communicatie werkt, ook op papier

Opdrachtgever: Boskalis Nederland

Interne communicatie heeft maar één doel: het boeien en binden van medewerkers. Een goede interne communicatie is in deze tijd nog steeds ontzettend actueel. Redactieprof Sasja Nicolai is er in gespecialiseerd.

> Lees meer

GP Groot jubileumuitgave – feestelijk magazine

Opdrachtgever: GP Groot

Jubileumuitgave? Kies voor een magazine: dé manier om recht te doen aan alle medewerkers, doelgroepen, activiteiten en de rijke bedrijfsgeschiedenis. Marleen Kamminga bedacht het redactionele concept en verzorgde samen met Redactieprof Jos Leijen de redactie van het glossy magazine 100 jaar GP Groot.

> Lees meer

Content website BUKO Transport

Opdrachtgever: BUKO Transport

“Transport is sport”, zegt chauffeur Ko op de nieuwe website van BUKO Transport. En zo is het. In zijn werk draait alles om inzet (dag en nacht), timing en alert blijven. Puur vakmanschap. Redactieprof Marleen Kamminga schreef de content.

> Lees meer

Eindredactie en artikelen voor DOOD

Opdrachtgever: LenteMedia met KesselsKramer

DOOD is van de makers van de glossy Jezus! Uitgeverij Lente Media durfde nu de dood aan. Ook bij deze glossy zijn fotografie en vormgeving afkomstig van reclamebureau KesselsKramer. Redactieprof Helene de Bruin ging met hoofdredacteur Katja Schuurman op zoek naar eeuwig leven. Samen met Theanne Boer verzorgde ze vervolgens de eindredactie.

> Lees meer

Artikelen voor TOOLZ, blogs en posts op Social Media

Opdrachtgever: DESTIL

Een bladformule, artikelen voor een blad of de eindredactie? Redactieprofs kennen het bladenvak! Onlangs schreef Helene de Bruin mee aan het nieuwe relatiemagazine TOOLZ, inspiratie voor bouw & industrie. In opdracht van DESTIL.

> Lees meer

Eindredactie en intranetredactie a.i. in het AMC

Opdrachtgever: AMC

Plotseling redactionele versterking nodig op de communicatieafdeling? Je hoeft geen deadline te missen als je een Redactieprof inschakelt. Marleen Kamminga werkte de afgelopen zeven maanden tijdelijk bij het team Interne Communicatie van het AMC als eindredacteur, intranetredacteur en projectteamlid.

> Lees meer

Kaliber. Machtig magazine voor NMM

Opdrachtgever: Nationaal Militair Museum

Voor het Nationaal Militair Museum (NMM) maakten we samen met LenteMedia en 105 Making Conversation een glossy van 130 pagina’s (oplage 70.000). Met interviews en columns van Pierre Bokma, Gerdi Verbeet, Maxime Hartman, Mient Jan Faber. Redactieprofs schreven bijna alles. Nu in de kiosk en bij Albert Heijn. En natuurlijk in het NMM.

> Lees meer

Voice-overtekst voor video Cardia

Opdrachtgever: Cardia

Zorgorganisaties Cardia in Den Haag en Duinrust in Scheveningen zijn gefuseerd. Redactieprof Jos schreef de tekst voor de voice-over bij een video waarin de organisatie zich presenteert. Daarnaast stelde hij een persbericht op over de fusie.

> Lees meer

Redigeren Ik wil moet kan afvallen

Opdrachtgever: To Remind You

Voor gedragsdeskundige Hanneke de Bruin redigeerden en corrigeerden Redactieprofs Tom en Helene het werkschrift Ik wil moet kan afvallen. Daarnaast hielpen ze bij het opstellen van persberichten en het redigeren van de blogs en de website wilmoetkan.nl.

> Lees meer