Redactieprofs | Hoe je je zakelijke evenement flink laat nagonzen
Laat je zakelijke evenement nagonzen. Met een verslag | Redactieprofs
evenement verslag
16914
post-template-default,single,single-post,postid-16914,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.2,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive

Hoe je je zakelijke evenement flink laat nagonzen

Tevreden kijk je terug op je zakelijke evenement. Veel bezoekers, enthousiaste reacties, een hoop kennis en ideeën uitgewisseld. En dan? Laat het enthousiasme niet verdwijnen in de waan van de dag. Maak het je bezoekers liever gemakkelijk om meteen vervolgstappen te zetten.

Onlangs kwam een relatie vol ideeën terug van een evenement over duurzaam bouwen. Ze had genoten van het prachtige programma vol klinkende namen, boeiende presentaties en vernieuwende concepten. Ze wilde het even laten bezinken en nadenken over mogelijke toepassingen binnen haar branche, toerisme en recreatie.
De dagen erna werd ze volledig opgeslokt. Een overvolle mailbox, besprekingen en enkele akkefietjes vroegen haar aandacht. ‘Voor ik het wist, was de week voorbij. Toen ik het fotoverslag van het evenement ontving, was mijn inspiratie eigenlijk alweer weggeëbd. Zonde toch?’

Maak een verslag van de dag

Zo vergaat het de meeste bezoekers van zakelijke evenementen. Misschien krijgen ze ook via de mail een linkje naar foto’s of powerpointpresentaties vol bullets. Frist dat de inspiratie weer op? Mwah.
Precies daarom zorg ik met mijn collega’s van Verslagvaneendag voor een krachtige, inhoudelijke follow-up van zakelijke evenementen. We leggen de hoogtepunten vast in tekst, foto en film, zodat de gedeelde kennis en inspiratie flink nagonzen onder de bezoekers. En ze kunnen die ook nog eens gemakkelijk delen met hun achterban. Zo voegden de organisatoren van een onderwijsconferentie het toe aan de informatiemap op een vervolgconferentie. Of het congresbureau dat de bezoekers (leidinggevenden) vroeg om het verslag te delen met hun teams.

Voor bezoekers maakt dat de stap van inspiratie naar actie een stuk eenvoudiger. Voor organisatoren vormt het verslag een bekrachtiging van wat ze met hun evenement willen bereiken. Want wat geeft nu meer voldoening dan energie steken in een leuke dag die nog een tijd nagonst?

Marleen Kamminga
marleen@marleensbureau.nl
Geen reacties

Geef een reactie